Ikea stworzyła pokój, który przypomina zbombardowany dom w Syrii
Klienci Ikei w norweskim Slependen znaleźli coś, czego się nie spodziewali.
Ikea po raz kolejny trafiła na pierwsze strony internetowych serwisów. Przechadzając się po sklepie w norweskim mieście Slependen klienci mogli trafić na replikę pokoju, w jakim mieszka Syryjka Rana wraz ze swoją 9-osobową rodziną. Na metkach produktów umieszczono krótkie artykuły o problemach, z jakimi zmagają się Syryjczyczy, np. brakiem leków, czystej wody i jedzenia. Na każdej kartce znalazła się też informacja o tym, jak można im pomóc. Pomieszczenie zostało ukryte między eleganckimi ekspozycjami z nowościami prosto z katalogu Ikea.
"25 m2 Syrii" to część kampanii społecznej, która powstała we współpracy z Czerwonym Krzyżem. Organizatorzy akcji chcieli uświadomić klientom sklepu, w jakich warunkach mieszkają ludzie w krajach ogarniętych wojną.
"Mogliśmy po prostu postawić w sklepie duży billboard informacyjny ze zdjęciami. Zależało nam jednak na tym, by jak najwierniej odwzorować wnętrze mieszkania prawdziwej rodziny, która próbuje przetrwać w Syrii. W ten sposób Norwegom łatwiej było utożsamić się z cierpiącymi." - powiedział dyrektor artystyczny agencji reklamowej POL, która odpowiadała za realizcję projektu.
25m2 SYRIA from POL on Vimeo.
1 z 4
Screen shot 25m2 Syria
2 z 4
Screen shot 25m2 Syria
3 z 4
Screen shot 25m2 Syria
4 z 4
Screen shot 25m2 Syria