Future Heritage w stylu Napapijri
W sezonie jesień/zima 2024 Napapijri nawiązuje do tematu „Dziedzictwo Przyszłości”, prezentując kampanię, która oddaje hołd historycznym ikonom w nowej odsłonie. Kultowe ubrania zostały zreinterpretowane na nowo w nowoczesnej formie. Kolekcja będąca refleksją nad dziedzictwem marki, zestawia przeszłość z przyszłością, tradycję z innowacją.
Zdjęcia do kampanii wykonane w Londynie przez Davita Giorgadze przedstawiają aktorkę i piosenkarkę Patsy Kensit oraz jej syna, muzyka i modela Lennona Gallaghera (syna Liama Gallaghera z Oasis), którzy zgłębiają tematy harmonii międzypokoleniowej, więzi rodzinnych oraz kontrastów. Sesja zdjęciowa do kampanii Napapijri FW24 była pierwszym wspólnym projektem tego duetu na planie. Na zdjęciach widać więź, radość i idealne połączenie z kolekcją marki. Jak skomentowała Patsy: „...przez te parę godzin, było tak, jakbyśmy po prostu umówili się na wspólną pracę. A potem, kiedy robiliśmy zdjęcia razem...nasza relacja i bliskość były naprawdę przejrzyste... a praca dla Napapijri była jak powrót do lat 90., z nutką couture”.
Kampania prezentuje serię stylizacji stworzonych, aby uczcić oryginalne modele Napapijri poprzez przemyślane przeprojektowanie kultowych ikon wydobytych z bogatego archiwum marki. Najbardziej widoczne jest to w dwojakiej reinterpretacji pierwszej kurtki Napapijri, Skidoo: z jednej strony ewoluuje ona w Hyper-Puffer, oversize’ową pikowaną klasykę z wyrazistą trójwymiarową sylwetką i technicznymi detalami, z drugiej zaś staje się nowoczesną repliką samej siebie jako Skidoo Archive, wykonaną z tradycyjnej tkaniny Cordura® i wykończoną grubą, kręconą wełną dla wyrafinowanego efektu. W miarę odkrywania archiwum, podstawowe elementy, takie jak polary Equipe i Yupik, również zostały przeprojektowane na nowo z wykorzystaniem wysokiej jakości kręconej wełny certyfikowanej RWS, zastępując pierwotne materiały syntetyczne.
Jak wyjaśnia prezes marki, Silvia Onofri: „FW24 to kluczowy moment w podróży Napapijri. Patrząc wstecz na nasze archiwum, możemy w pełni docenić przebytą drogę i zrozumieć wyjątkowe elementy, które definiują naszą tożsamość. Są one tu po to, by popchnąć nas ku bardziej wyrafinowanej przyszłości, poprzez starannie wykonane elementy, które potrafią wykraczać poza standardowe kategorie i proponować świeże spojrzenie na modę lifestyle’ową”.
Kolejny model to Rainforest Tech: elegancka, minimalistyczna wersja kurtki Rainforest, wykonana z elastycznego materiału, wodoodpornej membrany, z wzmocnionymi detalami z laminowanego ripstopu Cordura® oraz podszewką z mikropolaru. Dzięki połączeniu inspiracji modelami retro z nowoczesnymi technologiami, kolekcja na sezon FW24 wykorzystuje dziedzictwo Napapijri, stawiając na przyszłość marki przez pryzmat innowacji. Skierowana zarówno do miłośników miejskich technologii, jak i współczesnych entuzjastów gór, narracja projektowa FW24 rozwija się w trzech głównych kierunkach: alpejski styl życia, adaptacyjna odzież wierzchnia i warstwy pośrednie.
Wprowadzając nostalgiczną atmosferę górskiej przeszłości we współczesną kulturę, FW24 nadaje stylowi alpejskiemu retro akcenty w postaci polarów o fakturze skręconej wełny owczej, puchowych kurtek, koszul i dzianin. Poprzez innowacyjne kroje, żywe kolory i intrygujące grafiki, kolekcja prezentuje elementy, które wpisują się w aktualne trendy, jednocześnie oddając hołd dziedzictwu marki. Skupienie się na adaptacyjnej odzieży wierzchniej znajduje swoją najwyższą formę w serii 20-22 i rodzinie lekkich puchówek.
Wykonana z materiału Stretch Cordura® oraz wodoodpornej membrany o wysokiej wydajności (10 000 mm/H24) z detalami z regenerowanego nylonu Aquafil®, parka 20-22 to elegancki, inspirowany sportem element garderoby z wyraźnie miejskim charakterem.
Zaangażowanie Napapijri w innowacje przejawia się również w odświeżonych warstwach pośrednich, które oferują nowe koncepcje, mieszanki wełniane i funkcjonalne detale. Od technicznych, funkcjonalnych elementów po uniwersalne, swetry, bluzy czy koszule stają się nieodzownym komponentem zimowego stylu. Kolekcję uzupełniają odnowione akcesoria, takie jak ikoniczna torba Bering Duffle Bag i torba Adula Duffle Bag, wykonane z nylonu pochodzącego z recyklingu, z minimalistycznym brandingiem i regulowanymi paskami na ramię, które można przekształcić w plecaki podczas podróży.
Elementy kolekcji zaprezentowane w kampanii „Dziedzictwo Przyszłości” będą dostępne na napapijri.com oraz stacjonarnie w trzech ekskluzywnych pop-upach w Harrods, Flannels w Londynie oraz Galeries Lafayette do 14 października.
Materiał promocyjny marki Napapijri