Pielęgnacja to już nie tylko kosmetyki. Głośno mówimy o tym, jak istotny jest styl życia, odpowiednia dieta, ale teraz w dbaniu o piękną skórę w dużej mierze pomaga nam też technologia, która dzięki perfumeriom Douglas jest coraz lepiej dostępna dla każdego.

Na wydarzeniu Douglas Skincare Weeks zaprezentowało się kilkadziesiąt marek. W wydzielonych strefach, w których swoje produkty prezentowały beauty brandy, czekali eksperci dzielący się szczegółową wiedzą na temat samych produktów, nowości, a także sposobów pielęgnacji. Chętne osoby mogły również skorzystać z zabiegów, które marki na co dzień oferują w luksusowych gabinetach w perfumeriach Douglas na terenie całej Polski. Jednym zdaniem – od wejścia wiedzieliśmy, że to kluczowy dzień dla naszej skóry.

Fot. AKPA
Fot. AKPA
Fot. AKPA
Fot. AKPA

Głównym tematem Douglas Skincare Weeks były innowacje technologiczne, które pozwalają na dokładną analizę skóry, a co za tym idzie – także spersonalizowaną pielęgnację. Na zainteresowanych (a tych nie brakowało), czekały prezentacje pozwalające lepiej poznać najnowocześniejsze narzędzia z obszaru high-tech i innowacyjne sprzęty diagnozujące kondycję skóry (także skóry głowy!). Lecz sama technologia nie wystarczy. Na odwiedzających czekali także specjaliści, którzy dokonywali ekspertyzy wykonywanych badań.

Każdy podczas wizyty w perfumerii Douglas, w której jest urządzenie beauty tech może skorzystać z konsultacji. Czas jej trwania jest uzależniony od dostępności klienta. Zapraszamy nie tylko panie, ale też panów. Możemy sprawdzić kondycję skóry, ale też wiele innych parametrów. Urządzenie zazwyczaj jest lekko osłonięte, co stwarza bardziej intymną atmosferę. Konsekwencją konsultacji, na życzenie klienta, może być też dobór rytuału pielęgnacyjnego. W perfumeriach Douglas mamy szeroki wybór marek i produktów, dzięki czemu możemy przygotować rytuał pielęgnacyjny idealnie dopasowany do aktualnych potrzeb skóry. Kluczowe w tym procesie są też porady ekspertów, którzy na bieżąco pogłębiają swoją wiedzę poprzez szkolenia. Urządzenie pokazuje nam zdjęcia i parametry, ale to specjalista, razem z zebranym wywiadem potrafi skutecznie połączyć wszystkie dane i najlepiej ocenić, co w dotychczasowej pielęgnacji jest dobre, a co należy zmienić - tłumaczy Anna Chomik, regional skincare expert w Douglas.

Zastanawiacie się, jakie teraz są cele marki Douglas? Anna Chomik dodaje: Idziemy z duchem czasu. Naszym celem jest komfort klienta i ułatwienie mu dostępu do profesjonalnej ekspertyzy popartej nowoczesną technologią. Urządzenia beauty tech łączą sztuczną inteligencję z wiedzą ekspertów, ale skracają też sam proces diagnozy stanu skóry twarzy czy głowy. To jest proces jeszcze lepiej dopasowanej, celowanej ścieżki pielęgnacyjnej.

Akpa
Akpa

Zastanawiacie się, jak często warto zrobić taką ekspertyzę skóry? Zapytaliśmy o to ekspertkę, Agnieszkę Adamczewską, skincare expert Douglas: Jeżeli mamy możliwość sprawdzenia skóry, kiedy jesteśmy w perfumerii, to warto z tego skorzystać. Na pewno zrobiłabym to, gdy zmienia się pora roku, ponieważ nasza skóra ma inne potrzeby po lecie, a inne po zimie. Taką diagnozę skóry warto też zrobić wtedy, kiedy same czujemy, że coś jest nie tak – wtedy przed zmianą pielęgnacji sprawdzamy jej stan i potrzeby. Wiek tutaj nie ma znaczenia. Analiza, rozmowa i odpowiednio zadane pytania są kluczowe.

Fot. AKPA
Fot. AKPA

Z doświadczenia Agnieszki Adamczewskiej wynika, że podczas takich badań kobiety najczęściej są zaskoczone tym, jak zanieczyszczona jest ich skóra na co dzień, i to nie tylko resztkami makijażu, lecz także tym, co znajduje się w powietrzu. To też pokazuje, jak ważne w naszej codziennej pielęgnacji są pierwsze kroki, czyli właśnie oczyszczanie, co jest bardzo spójne również z tym, o czym wspominała Joanna Czech.

Z kolei marka Lancôme wprowadziła analizę skóry za pomocą urządzenia Skin Screen, inspirowaną badaniami klinicznymi i urządzeniami zatwierdzonymi przez dermatologów. Dzięki niej możemy dokonać pomiaru 12 kluczowych klinicznych parametrów skóry i przy wsparciu ekspertów Lancôme zapewnić jej optymalne wsparcie. Diagnoza obejmuje okolice oczu, symulację procesu starzenia i wyznaczenie Skin Lift Index, który jest połączeniem zaawansowanych algorytmów i AI, dzięki czemu dowiemy się o stanie oznak starzenia się skóry, takich jak: zmarszczki i drobne linie na różnych obszarach twarzy, kurze łapki i jędrność.

W wybranych perfumeriach Douglas czekają na was również konsultanci marki Caudalie, którzy korzystając z profesjonalnego urządzenia diagnostycznego Aram Huvis, analizują takie parametry skóry, jak: pory, niedoskonałości, jędrność, elastyczność, nawilżenie, zmarszczki i przebarwienia.

To nie koniec innowacyjnych rozwiązań. Żeby prawidłowo dopasować pielęgnację skóry, eksperci marki Dr Irena Eris mogą skorzystać z kompleksowej oceny stanu cery za pomocą aparatu API-100, dzięki któremu zostają przeanalizowane takie parametry, jak: nawilżenie, sebum, pory, melanina, stany zapalne i zmarszczki.

Po analizie skóry i poznaniu jej potrzeb, w trakcie tego wydarzenia można było od razu poznać, co dane marki oferują i które produkty mogą poprawić stan naszej skóry.

Akpa
Akpa

W Douglas zadbamy nie tylko o skórę twarzy. Można zaobserwować, że coraz więcej osób ma problemy z włosami, które nadmiernie wypadają, przetłuszczają się, są suche lub łamliwe. Przyczyn takiego stanu może być wiele, tak jak w przypadku problemów ze skórą twarzy, dlatego warto bliżej się przyjrzeć kondycji skóry głowy i włosów. I tutaj pojawia się profesjonalna diagnostyka, którą możecie przeprowadzić w salonach Douglas za pomocą urządzenia marki Sisley lub Kerastase. Profesjonalne aparaty pokazują m.in., czy nasza skóra głowy jest odpowiednio oczyszczona, nawilżona lub czy jest podrażniona.

Pamiętajmy, że pielęgnacja nie zaczyna się od konkretnego wieku czy wydarzeń – o skórę (zarówno twarzy, jak i głowy) należy dbać każdego dnia, odpowiadając na jej potrzeby, byśmy kiedyś się nie obudziły z myślą, że jest naprawdę źle, a zmian nie da się już tak łatwo odwrócić.
O ile jeszcze sześć-siedem lat temu personalizacja stawała się dopiero trendem, któremu coraz baczniej się przyglądaliśmy, o tyle teraz m.in. dzięki perfumeriom Douglas jest czymś łatwo dostępnym dla każdego. Możemy skorzystać z porad ekspertów oraz rewolucyjnych rozwiązań kosmetycznych i technologicznych, które są na wyciągnięcie ręki.

Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że Douglas został partnerem filmu „Światłoczuła”, w którym główną bohaterką jest pełna pasji i radości życia niewidoma modelka. Marka podkreśla, że misją Douglas jest też przełamywanie barier i redefiniowanie piękna jako uniwersalnego doświadczenia.
Douglas wierzy, że piękno to prawo, a nie przywilej. Współpraca przy filmie „Światłoczuła” to dopiero początek długofalowych działań marki, która pragnie tworzyć przestrzenie inkluzywne, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Materiał promocyjny marki Douglas.