Reklama

Opowieść o Swarovskim zaczyna się w Czechach, gdzie w rodzinie właściciela małej fabryki szkła rodzi się Daniel Swarovski, przyszły potentat jednego z najbardziej wartościowych biznesów na świecie. Chłopiec dorasta w rzemieślniczym otoczeniu i w 1895 wraz z wynalezioną przez siebie maszyną do cięcia szkła wyprowadza się do austriackiego Tyrolu. Od tej pory historia marki zaczyna przypominać baśń o kryształowym imperium. Dziś to rodzinna firma o 120-letniej tradycji, obecna w ponad 120 krajach na świecie prowadzona przez piąte pokolenie Swarovskich.

Reklama

„Już od ponad 120 lat firma Swarovski oferuje swoim klientom na całym świecie wyjątkową biżuterię wykonaną z kryształów. Wyróżnia je niezwykła precyzja cięcia szkła, kolor i kształt, które w połączeniu ze światłem tworzą unikalny efekt, który podobnie jak diament zachwyca, ale za przystępną dla większości z nas cenę. Taka była idea Daniela Swarovskiego w 1895r. Nasz biznes jest ściśle powiązany z przemysłem modowym oraz filmowym. Diamentowa tiara Audrey Hepburn w „Śniadaniu u Tiffaniego” wykonana była z kryształów Swarovskiego, suknia Marilyn Monroe podczas urodzinowej gali prezydenta Kennedy czy niezapomnana suknia Rihanny podczas gali wręczenia nagród modowych w 2014r. Cieszę się, że również w Polsce nasza marka rozwija się bardzo dynamicznie – mamy już 25 butików w największych miastach Polski, 17 butików multibrandowych oraz prowadzimy sprzedaż poprzez sklep internetowy www.swarovski.com” - mówi Ewa Sereczyńska, Managing Director Swarovski Poland.

W Polsce pierwszy butik marki otwarty został w Galerii Mokotów w 2000 roku. W tym momencie na mapie jest ich aż 24 a 10 listopada będzie miał uroczystą premierę 25. sklep zlokalizowany w Sadyba Best Mall. Tego dnia każdy, kto zrobi zakupy, otrzyma wyjątkowy prezent. A będzie z czego wybierać - w ofercie pojawią się idealne precjoza pod choinkę (biżuteria, ale także kryształowe akcesoria dla mężczyzn, długopisy, ramki na zdjęcia czy etui na telefony) a także nowa linia zaprojektowana przez Mirandę Kerr - muzę marki i twarz jej kampanii reklamowych.

Reklama

Dla koneserów marki Swarovski mamy jeszcze jedną informację. Niedawno na rynku ukazał się wyjatkowy album wydawnictwa Rizzoli: "SWAROVSKI: Celebrating a History of Collaborations in Fashion, Jewelry, Performance and Design", w którym prześledzono 120 lat historii marki pod kątem wyjątkowych mariaży z pokrewnymi dziedzinami. Album to kryształowa retrospekcja - od współpracy z Michaelem Jacksonem przez projekty z największymi domami mody – Dior, Chanel, Prada i Alexander McQueen aż po kryształowe żyrandole Metropolitan Opera w Nowym Jorku.

Reklama
Reklama
Reklama