Reklama

"Ocet Jabłkowy" to serial inspirowany prawdziwymi wydarzeniami, który zgłebia kontrowersyjną historię influencerek wellness, budujących swoje imperium na kłamstwie. Produkcja bezlitośnie obnaża mechanizmy działania branży i pokazuje, jak łatwo w erze mediów społecznościowych można manipulować prawdą i wykorzystywać ludzką nadzieję.

Reklama

Prawdziwa historia, która zainspirowała twórców serialu

Choć nowy serial Netfliksa to fikcyjna opowieść, jego fabuła czerpie inspirację z rzeczywistych wydarzeń. W 2013 roku Belle Gibson, australijska influencerka i autorka popularnej aplikacji zdrowotnej, zdobyła międzynarodową sławę, twierdząc, że pokonała raka mózgu dzięki diecie i naturalnym metodom. Jej historia stała się fundamentem lukratywnego biznesu wellness, a książki i aplikacje sprzedawały się w milionowych nakładach. Jednak z czasem okazało się, że cała narracja była mistyfikacją – Gibson nigdy nie była chora, a jej oszustwo wstrząsnęło światem mediów i odbiorcami, którzy ślepo wierzyli w jej metody. Na kanwie tej historii powstał serial, który wkrótce zadebiutuje na Netfliksie.

B_0033C016_231108_192518_h1CKB.1740825
Kard z serialu "Ocet jabłkowy"

O czym jest serial "Ocet jabłkowy"?

Serial skupia się na historii dwóch przyjaciółek, które wykorzystały rosnącą popularność Instagrama do promocji alternatywnych metod leczenia. Twierdziły, że dzięki specjalnej diecie i zdrowemu stylowi życia udało im się pokonać śmiertelne choroby. Ich konta w mediach społecznościowych szybko zyskały setki tysięcy followersów, a one same stały się ikonami ruchu wellness. Niestety wkrótce ich rzekome uzdrowienia okazują się jednym wielkim kłamstwem.

Twórcy serialu krok po kroku pokazują, jak budowano to imperium kłamstw i obnażają niewygodną prawdę o branży wellness oraz mediach społecznościowych. "Ocet jabłkowy" pokazuje, jak łatwo można zbudować wiarygodność w internecie i jak trudno jest odróżnić prawdę od starannie wykreowanego fałszu.

Reklama

W rolę influencerki Belle Gibson wcieliła się Kaitlyn Dever ("Bilet do raju", "The Last of Us"). Na małym ekranie zobaczymy także Alycia Debnam-Carey jako Millę Blake, kobietę promującą wpływ jedzenia na walkę z rakiem, Aishę Dee i Tildę Cobham-Hervey. 6. odcinkowy serial zadebiutuje na platformie Netflix już 6 lutego 2025 roku.

Reklama
Reklama
Reklama