Twierdziła, że wyleczyła raka dietą. Ten wstrząsający serial oparty o prawdziwą historię utrzymuje się w TOP 5 na Netfliksie
Netflix przygotował na początek roku premierę mocnego tytułu, który wywołał szeroką dyskusję.

"Ocet Jabłkowy" to serial inspirowany prawdziwymi wydarzeniami, który zgłebia kontrowersyjną historię influencerek wellness, budujących swoje imperium na kłamstwie. Produkcja bezlitośnie obnaża mechanizmy działania branży i pokazuje, jak łatwo w erze mediów społecznościowych można manipulować prawdą i wykorzystywać ludzką nadzieję.
Prawdziwa historia, która zainspirowała twórców serialu
Choć nowy serial Netfliksa to fikcyjna opowieść, jego fabuła czerpie inspirację z rzeczywistych wydarzeń. W 2013 roku Belle Gibson, australijska influencerka i autorka popularnej aplikacji zdrowotnej, zdobyła międzynarodową sławę, twierdząc, że pokonała raka mózgu dzięki diecie i naturalnym metodom. Jej historia stała się fundamentem lukratywnego biznesu wellness, a książki i aplikacje sprzedawały się w milionowych nakładach. Jednak z czasem okazało się, że cała narracja była mistyfikacją – Gibson nigdy nie była chora, a jej oszustwo wstrząsnęło światem mediów i odbiorcami, którzy ślepo wierzyli w jej metody. Na kanwie tej historii powstał serial, który wkrótce zadebiutuje na Netfliksie.

O czym jest serial "Ocet jabłkowy"?
Serial skupia się na historii dwóch przyjaciółek, które wykorzystały rosnącą popularność Instagrama do promocji alternatywnych metod leczenia. Twierdziły, że dzięki specjalnej diecie i zdrowemu stylowi życia udało im się pokonać śmiertelne choroby. Ich konta w mediach społecznościowych szybko zyskały setki tysięcy followersów, a one same stały się ikonami ruchu wellness. Niestety wkrótce ich rzekome uzdrowienia okazują się jednym wielkim kłamstwem.
Twórcy serialu krok po kroku pokazują, jak budowano to imperium kłamstw i obnażają niewygodną prawdę o branży wellness oraz mediach społecznościowych. "Ocet jabłkowy" pokazuje, jak łatwo można zbudować wiarygodność w internecie i jak trudno jest odróżnić prawdę od starannie wykreowanego fałszu.
W rolę influencerki Belle Gibson wcieliła się Kaitlyn Dever ("Bilet do raju", "The Last of Us"). Na małym ekranie zobaczymy także Alycia Debnam-Carey jako Millę Blake, kobietę promującą wpływ jedzenia na walkę z rakiem, Aishę Dee i Tildę Cobham-Hervey. 6. odcinkowy serial zadebiutuje na platformie Netflix już 6 lutego 2025 roku.