Ten horror twórcy „Czarnej Pantery” zarobił 106 milionów w jeden weekend. Widzowie mówią: „najlepszy od dekad”
Wielkanocna premiera "Grzeszników" w reżyserii Ryana Cooglera okazała się światowym sukcesem – film już w pierwszy weekend zarobił ponad 106 milionów dolarów, deklasując konkurencję i osiągając najwyższy wynik CinemaScore od 35 lat.

Spis treści:
- „Grzesznicy” biją rekordy – najlepszy horror ostatnich dekad
- Premiera w Polsce i USA – film w pierwszy weekend zdobył 106 milionów dolarów
- Oceny widzów i krytyków – sukces na Rotten Tomatoes i CinemaScore
- Bracia bliźniacy kontra zło – fabuła osadzona w latach 30. XX wieku
- Gwiazdy w obsadzie – Michael B. Jordan, Hailee Steinfeld i inni
- Ryan Coogler znowu to zrobił – reżyser „Czarnej Pantery” z kolejnym hitem
„Grzesznicy” biją rekordy – najlepszy horror ostatnich dekad
Film „Grzesznicy”, wampiryczny horror wyreżyserowany przez Ryana Cooglera, zadebiutował w kinach 18 kwietnia i od razu okazał się spektakularnym sukcesem. W samym tylko weekendzie otwarcia zgromadził globalnie ponad 106 milionów dolarów wpływów – 45 milionów dolarów z kin w USA i 61 milionów dolarów z rynków zagranicznych. Oznacza to, że w ciągu zaledwie kilku dni zwrócił się 90-milionowy budżet produkcji.
To nie wszystko – produkcja może poszczycić się najwyższym wynikiem CinemaScore dla horroru od 35 lat. Tego typu osiągnięcie wskazuje na wyjątkowe uznanie wśród widzów i wyraźnie wyróżnia film na tle innych premier gatunku.
Premiera w Polsce i USA – film w pierwszy weekend zdobył 106 milionów dolarów
„Grzesznicy” mieli swoją premierę jednocześnie w Stanach Zjednoczonych i Polsce w wielkanocny weekend. Co istotne, była to jedyna premiera tego okresu w polskich kinach, co dodatkowo podkreśla skalę zainteresowania filmem.
Za Oceanem film rywalizował z innymi produkcjami, w tym z dotychczasowym liderem box office – ekranizacją gry „Minecraft”. Mimo konkurencji, to właśnie horror Cooglera przyciągnął najwięcej widzów, gromadząc 45 milionów dolarów. Dzięki zagranicznym rynkom udało się osiągnąć imponującą kwotę ponad 106 milionów dolarów.
Oceny widzów i krytyków – sukces na Rotten Tomatoes i CinemaScore
Film zachwycił nie tylko publiczność, ale i krytyków. Na portalu Rotten Tomatoes długo utrzymywał się wynik 100% pozytywnych recenzji – dopiero kilka krytycznych głosów obniżyło średnią do 98%, przy blisko 250 recenzjach. Wśród widzów pozytywną ocenę wystawiło aż 97% użytkowników.
Także na amerykańskim CinemaScore film osiągnął rekordowy wynik – najlepszy dla horroru od 35 lat. W Polsce odbiór był nieco bardziej stonowany – średnia ocena krytyków na portalu Filmweb wynosi 6.8, a widzów – 7.2. Mimo to, recenzje są w większości pozytywne.
Bracia bliźniacy kontra zło – fabuła osadzona w latach 30. XX wieku
Akcja filmu rozgrywa się na amerykańskim Południu w latach 30. XX wieku. Dwaj bracia bliźniacy, grani przez Michaela B. Jordana, wracają do rodzinnego miasta, chcąc rozpocząć nowe życie i zostawić za sobą trudną przeszłość. Szybko jednak okazuje się, że w ich rodzinnym mieście czai się zło znacznie potężniejsze i bardziej przerażające, niż mogliby się spodziewać.
Gwiazdy w obsadzie – Michael B. Jordan, Hailee Steinfeld i inni
W podwójnej roli występuje Michael B. Jordan, wieloletni współpracownik Cooglera. Na ekranie towarzyszą mu między innymi: nominowana do Oscara Hailee Steinfeld, Jack O'Connell, Wunmi Mosaku, Jayme Lawson, Omar Benson Miller i Delroy Lindo.
Scenariusz i reżyserię przygotował Ryan Coogler, a wśród producentów znaleźli się również Sev Ohanian i Zinzi Coogler. Producentami wykonawczymi są Ludwig Göransson, Will Greenfield i Rebecca Cho.
Ryan Coogler znowu to zrobił – reżyser „Czarnej Pantery” z kolejnym hitem
Ryan Coogler, znany z takich hitów jak „Fruitvale”, „Creed: Narodziny legendy” czy „Czarna Pantera”, ponownie udowadnia, że potrafi tworzyć kinowe hity. Jego nowy horror nie tylko przyciąga tłumy, ale także zdobywa uznanie recenzentów i widzów.
W produkcję zaangażowany był sprawdzony zespół współpracowników Cooglera, znany z „Czarnej Pantery”: Autumn Durald Arkapaw (zdjęcia), Hannah Beachler (scenografia), Michael P. Shawver (montaż), Ludwig Göransson (muzyka) i Ruth E. Carter (kostiumy).