Najlepsze filmy kryminalne na Netflix. Trzymające w napięciu produkcje z plejadą gwiazd, które przykleją cię do ekranu
Pościg za złoczyńcami, niewyjaśnione zagadki oraz zaskakujące zwroty akcji - fani kina uwielbiają te emocje, dlatego zajrzeliśmy do zasobów Netflix i wybraliśmy najlepsze filmy kryminalne, które trzeba znać albo warto sobie przypomnieć.
- ELLE
Najlepsze filmy kryminalne znajdziesz oczywiście na Netflix. I to nie tylko te wyprodukowane przez amerykańską platformę streamingową, ale również klasyki kina, które zachwycają do dziś i trzymają w napięciu do ostatniej minuty. Co znalazło się na naszej liście? Sprawdźcie filmy kryminalne dostępne na Netflix.
„Chłopcy z ferajny” (1990), reż. Martin Scorsese
„Od zawsze chciałem być gangsterem” – to zdanie otwiera jedną z najlepszych opowieści o mafii w historii kina. Życie Henry’ego Hilla, od marzeń o przynależności do mafii po upadek w otchłań przestępczości, ukazane z perspektywy pełnej brutalności i czarnego humoru. Scorsese perfekcyjnie balansuje między brutalnością a fascynacją światem przestępczym, tworząc hipnotyzujący portret amerykańskiego snu na opak.
"Nieoszlifowane diamenty" (2019), reż. Benny i Josh Safdie
Nowojorski jubiler i nałogowy hazardzista Howard Ratner wplątuje się w szereg coraz bardziej ryzykownych decyzji, starając się spłacić swoje długi. Adam Sandler zachwyca w dramatycznej roli, która w pełni pokazuje jego talent. Intensywne tempo i napięcie budowane przez braci Safdie trzymają widza na krawędzi fotela aż do zaskakującego finału.
"Ojciec chrzestny" (1972), reż. Francis Ford Coppola
Arcydzieło przedstawiające losy rodziny Corleone, jednej z najpotężniejszych mafijnych dynastii w Ameryce. Monumentalna saga mafijna, która opowiada o transformacji Michaela Corleone z niechętnego następcy w bezwzględnego przywódcę rodzinnej organizacji. Historia miłości, lojalności i zdrady osadzona w brutalnym świecie zbrodni. Marlon Brando i Al Pacino w rolach, które przeszły do legendy, a sam film to definicja gatunku gangsterskiego.
"Nagi instynkt" (1992), reż. Paul Verhoeven
Thriller, który przeszedł do historii kina dzięki niezapomnianym scenom i wyjątkowej grze Sharon Stone. Detektyw prowadzący śledztwo w sprawie brutalnego morderstwa wikła się w niebezpieczną relację z podejrzaną – uwodzicielską pisarką kryminałów. Film balansuje na granicy kryminału i erotyki, zapewniając widzom niezapomniane emocje.
"Pulp Fiction" (1994), reż. Quentin Tarantino
Arcydzieło, które zrewolucjonizowało współczesne kino, splatając historie płatnych zabójców, gangstera i jego żony oraz drobnych przestępców w absurdalnie spójną całość. Tarantino łączy brutalność z ironią, a świetne dialogi i niezapomniany soundtrack sprawiają, że film jest wyjątkowo dynamiczny. To pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika kina gangsterskiego.
"Siedem" (1995), reż. David Fincher
Odchodzący na emeryturę stary policyjny wyga William Somerset ma przekazać swoje obowiązki młodemu detektywowi Davidovi Millsowi. Różni ich wszystko: spokój, rozsądek, zmęczenie życiem i zawodem Somerseta kontrastuje z energią, porywczością i młodzieńczym optymizmem Millsa. Współpraca nie układa się więc najlepiej, ale niestety jest konieczna. Miastem wstrząsa seria okrutnych zabójstw. Pierwsza ofiara to otyły mężczyzna, który zmarł z przejedzenia. Następnego dnia ginie znany z chciwości prawnik. Wygląda na to, że morderca wybiera sobie na ofiary ludzi, którzy popełnili jeden z siedmiu grzechów głównych i w wyrafinowany, perfekcyjnie przygotowany sposób przeprowadza ich egzekucję.
"Zodiac" (2007), reż. David Fincher
Lata 70. Seryjny zabójca terroryzuje okolice zatoki San Francisco. Pewnego dnia San Francisco Police Department otrzymuje listy od "Zodiaka", w których przyznaje się on do popełnienia 37 zabójstw. Podobne wiadomości otrzymuje redakcja dziennika "San Francisco Chronicle" oraz adwokat Melvin Belli. Nie są to jednak zwykłe listy - ich autor zwodzi policję i media wymyślnymi szyframi i łamigłówkami. Poszukiwaniami mordercy zajmują się funkcjonariusze śledczy z czterech okręgów sądowych oraz dociekliwy pracownik lokalnej gazety. Wkrótce sprawa ta staje się ich wspólną obsesją.
"Pokot" (2017), reż. Agnieszka Holland/Kasia Adamik
Kiedyś budowała mosty w Syrii, teraz uczy angielskiego w wiejskiej szkole, czyta w gwiazdach i rozmawia ze zwierzętami. Pewnej śnieżnej nocy Janina Duszejko odnajduje ciało sąsiada-kłusownika. Jedyne ślady wokół jego domu to tropy saren. W niewyjaśnionych okolicznościach giną kolejne lokalne osobistości. Wszystkich łączyła ta sama pasja - polowanie. Policja szuka sprawcy. Duszejko rozpoczyna swoje własne śledztwo, które prowadzi ją do zaskakujących wniosków. Czy to możliwe, że myśliwi stali się zwierzyną?
"Ziarno prawdy" (2015), reż. Borys Lankosz
W Sandomierzu zostaje popełniona straszliwa zbrodnia. Ciało zamordowanej kobiety, powszechnie lubianej działaczki społecznej, zostaje podrzucone nagie w miejscu publicznym. Sposób w jaki pozbawiono ją życia przywodzi na myśl mord rytualny. Lokalni stróże prawa pod wodzą niedawnego gwiazdora stołecznej prokuratury, Teodora Szackiego, będą musieli nie tylko rozwiązać zagadkę kryminalną, ale także stawić czoło rozhisteryzowanej opinii publicznej.
"The Highwaymen" (2019), reż. John Lee Hancock
To oparta na faktach opowieść o legendarnych detektywach, którzy dopadli Bonnie i Clyde’a. Gdy okazuje się, że funkcjonariusze FBI dysponujący najnowszą technologią kryminalistyczną nie są w stanie schwytać tej sławnej pary złodziei i morderców, do akcji wkracza dwóch byłych strażników Teksasu (Kevin Costner i Woody Harrelson), którzy może są dość staroświeccy w swoich metodach, ale nigdy nie zawodzą.
"I don't feel at home in this world anymore" (2017), reż. Macon Blair
Ruth trawi kryzys egzystencjalny. Włamanie do jej domu sprawia, że kobieta odnajduje utracony sens życia i postanawia dopaść złodziei. W tej misji towarzyszy jej odrażający sąsiad Tony, który wprost uwielbia sztuki walki. Konieczność konfrontacji ze zdegenerowanymi przestępcami sprawia, że ta para wypływa na naprawdę niebezpieczne wody.
"Jestem mordercą" (2016), reż. Maciej Pieprzyca
Nazwano go "Wampirem z Zagłębia". Przypisuje mu się zamordowanie na Śląsku, w latach 1964-1970, czternastu kobiet i usiłowanie zabójstwa kolejnych siedmiu. Jednak wątpliwości co do tego, czy to on był sprawcą tych potwornych zbrodni, istnieją do dzisiaj. Bohaterem filmu jest milicyjny śledczy, "rozgrywany" przez przełożonych, którym z powodów politycznych zależy na szybkim osądzeniu i skazaniu domniemanego przestępcy.
"Incepcja" (2010), reż. Christopher Nolan
Dom Cobb jest niezwykle sprawnym złodziejem, mistrzem w wydobywaniu wartościowych sekretów ukrytych głęboko w świadomości podczas fazy snu, kiedy umysł jest najbardziej wrażliwy. Wyjątkowe umiejętności Cobba uczyniły z niego ważnego gracza w świecie szpiegostwa przemysłowego, ale i najbardziej poszukiwanego zbiega, a za swoją pozycję zapłacił utratą wszystkiego, co kocha. Teraz Cobb otrzymuje szansę na odkupienie. Za sprawą jednego, ostatniego zadania może odzyskać stracone życie. Musi tylko wraz ze swym zespołem dokonać rzeczy niemożliwej: zamiast skraść myśl, zaszczepić ją w śpiącym umyśle. Jeśli im się to uda, dokonają zbrodni doskonałej. Jednak nawet najbardziej precyzyjne planowanie nie jest w stanie przygotować ich na spotkanie z niezwykłym przeciwnikiem, który potrafi przewidzieć każdy ich ruch. Wróg, którego tylko Cobb mógł się spodziewać.
"Zaginiona dziewczyna" (2014), reż. David Fincher
W dniu piątej rocznicy ślubu Nick Dunne zawiadamia, że jego piękna żona Amy zaginęła. Pod presją policji i stale rosnącego zainteresowania mediów ukazywany przez Nicka obraz błogiej jedności i beztroskiej rodziny zaczyna pękać. Wkrótce jego kłamstwa, matactwa i dziwne zachowanie powodują, że każdy zadaje sobie to samo mroczne pytanie: czy Nick Dunne zabił swoją żonę?
"Powstrzymać mrok" (2018), reż. Jeremy Saulnier
Zaginął synek Medory Slone, młodej kobiety żyjącej w małej indiańskiej wiosce na Alasce. Zdesperowana prosi o pomoc Russella Core (Jeffrey Wright), starego naukowca znanego z napisania książki o życiu wilków. Jest przekonana, że za zaginięciem stoi wataha drapieżników. Mężczyzna zastaje na miejscu społeczność mocno zaangażowaną w tradycyjne wierzenia, kobietę zachowującą się w dwuznaczny sposób oraz tajemnicę, której rozwiązanie może doprowadzić do katastrofy. Tymczasem z wojny wraca właśnie ojciec chłopca, Vernon Slone.