Reklama

Przepiękny film o młodości, miłości, ale najbardziej o wolności. Z niezwykłymi zdjęciami, wspaniałą muzyką i doskonałymi rolami. Kilkunastoletnia Star marzy ucieczce z domu, wyrwaniu się z małego miasteczka i niezależności. Przypadkowo poznaje wesołą grupę nastolatków, którzy wędrują po Ameryce. Szukają przygody, tańczą, bawią się i liczą na łatwe pieniądze. Star zanurza się w ich świat. I rusza z nimi w drogę.
AMERICAN HONEY, reż. Andrea Arnold, prod. USA, Wielka Brytania,162 minuty.

Reklama

W piątek ostatnia szansa (w tym secie) na obejrzenie najnowszej sztuki Krzysztofa Garbaczewskiego "Wyzwolenie" (według Stanisława Wyspiańskiego). Ten reżyser słynie z eksperymentów - często zaznacza, że tradycyjne opowiadanie historii w teatrze go obraża. Wymyśla więc rozwiązania formalne, jakich jeszcze nie było. Czym zaskoczy w "Wyzwoleniu"?
WYZWOLENIE, Teatr Studio, Warszawa, 31 marca, 19.00.

Ten pisarz wymyśla najbardziej zabawne tytuły na świecie, trudno się w nich nie zakochać. Po "Krótkich wywiadach z paskudnymi ludźmi" i "Rzekomo fajnej rzeczy, której nigdy więcej nie zrobię", przyszła kolej na poważną "Niepamięć". Jednak nie można go przegapić przede wszystkim dlatego, że jego opowiadania są doskonałe. Świeże, mądre i zaskakujące.
NIEPAMIĘĆ, David Foster Walace, WAB.

Reklama

W Centrum Sztuki Współczesnej Zamku Ujazdowskim w Warszawie wystawa "Późna polskość. Formy narodowej tożsamości po 1989 roku". Kuratorzy wystawy starają ise odpowiedzieć na pytanie za jakim obrazem kryje się dziś polska tożsamość. I czy artyści nadają jej kształt. I przedstawiaja ponad setkę prac kilkudziesięciu współczesnych twórców sztuk wizualnych, kina i teatru. Zaprosili między innymi Piotra Uklańskiego, Dorotę Nieznalską, Julitę Wójcik i Artura Żmijewskiego.
PÓŹNA POLSKOŚĆ. FORMY NARODOWEJ TOŻSAMOŚCI PO 1989 ROKU, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, do 6 sierpnia.

Reklama
Reklama
Reklama