Reklama

To moje nawiększe filmowe zaskoczenie ostatnich tygodni. Mr Gaga - opowieść o niezwykłym choreografie, szefie najsłynniejszego zespołu tańca współczesnego z Izraela - Batsheva Dance Company. Reżyser towarzyszy swojemu bohaterowi przez osiem lat, i to widać - Mr Gaga nie opowiada banałów, jest zabawny, a mówiąc o sobie stosuje trik, którego jeszcze nigdy w kinie nie widziałam. Świetne, lekkie, mądre i bardzo wciągające.
MR GAGA, reż. Tomer Heymann, prd. Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia, 103 minuty.

Reklama

Szwedzka teoria miłości to manifest polityczny sprzed 40 lat, mówiący o tym, że niezależność finansowa wszystkich pełnoletnich czlonków społeczeństwa będzie fundamentem równowagi relacji międzyludzkich w rodzinach. Reżyser Erik Gandini ("Wideokracja") pokazuje skrajne przykłady samotności w Szwecji - kobiety masowo korzystające z banków spermy i samodzielnie wychowujące dzieci, staruszki, które dawno opuszczone przez własne dzieci umierają we własnych mieszkaniach i nikt o tym nie wie przez długi czas (zdarza się, że przez kilka lat). Albo imigranci, którzy zwabieni wizją szwedzkiego szczęścia, dopiero uczą się szwedzkich obyczajów. Skala tych przkładów zaskakuje, ale całość, niestety rozczarowuje, bo zupełnie nie pokazuje motyewacji żadnej z tych grup.
SZWEDZKA TEORIA MIŁOŚCI, reż. Erik Gandini, prod. Szwecja, 76 minut.

Ta wystawa jest efektem 10 lat pracy Michała Szlagi. To tysiące zdjęć, które są swoistym albumem fotografa przywiezionym z różnych podróży. Szlaga obserwuje Polskę z perspektywy pociągu, samochodu, autobusu, albo jako przechodzień. Na szczęście zawsze z aparatem.
MICHAŁ SZLAGA. POLSKA, Galeria IFF (Fundacja Instytut Fotografii Fort), Fort mokotów. 10 lutego - 4 kwietnia.

Reklama

To niezby pożądany temat, zwłaszcza w literaturze faktu: zbyt pozytywny, nie konotuje żadnej dramaturgii, łatwo może znudzić. Ale tylko na pierwszy rzut oka. Na szczęście nie uległa mu Hanna Rydlewska i wnikliwie się nim zajęła: powstała piekna, mądra książka o przyjaźni.
PO PROSTU PRZYJAŹŃ, Hanna Rydlewska, wyd. Agora.

Reklama
Reklama
Reklama