Czyżby Generacji Z znudziły się nawet klasyczne ponadczasowe jeansy? Projektanci by trafić w gust najmłodszego pokolenia klientów, które od mody oczekuje tego, by pomagała im się wyróżniać, prześcigają się w wymyślaniu dziwnych rzeczy. Był już trend na brzydkie sneakersy, fascynacja postsowiecką estetyką, a teraz znane marki próbują przekonać nas do zakupu nietypowych denimowych spodni. 

Najpierw Demna Gvasalia zaprojektował dla Vetements jeansy z zamkiem z drugiej strony, później sieć obiegły zdjęcia mom jeans z Topshopu z prostokątnymi wycięciami na kolanach. Głośno było też o modelu Y/project, który składał się z dżinsowego gorsetu i przypiętych do niego nogawek. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez VETEMENTS (@vetements_official) Wrz 21, 2017 o 11:41 PDT

W tym sezonie najsłynniejsze dziwne dżinsy zaprojektował duet projektantów działający jako Ksenia Schnaider. Ksenia i Anton Schnaider założyli swoją markę w 2011 roku i od tego czasu tworzą kolekcje dla kobiet, z których najbardziej znane są właśnie denimowe spodnie. W 2019 roku projektanci swoje klientki chcą ubrać w dżinsy z asymetrycznymi nogawkami - jedną wąską, drugą bardzo szeroką. Ich projekt jest hybrydą rurek i szwedów. 

Jeansy Ksenia Schnaider / fot. mat. prasowe